Instagram lanserades 2010 och köptes upp av Facebook ett par år senare. Sedan dess har plattformen ökat kraftigt. Enligt senaste rapporten av “Svenskarna och sociala medier” så använder 44% av alla internetanvändare Instagram. Detta innebär att det är den näst största sociala kanalen efter Facebook. Efter att Instagram öppnat upp för annonsering har det snabbt […]
Läs merVi är otroligt glada och stolta över att ha vunnit två guld och två silver i Swedish Media Festival – en ny nationell tävling för beställningsfilm. Tävlingen Swedish Media Festival ingår i Live at Hearts mötesplats för produktionsbolag, musiker, näringsliv, myndigheter och organisationer, ett återkommande event som arrangerats i Örebro under flera år. Swedish Media Festival innehöll i år […]
Läs merVi är sjukt stolta över att ha utsetts till Sveriges bästa produktionsbolag! När tävlingen Årets Byrå avgjordes nyligen vid en stor gala på Münchenbryggeriet i Stockholm tilldelades Oddway första pris i kategorin Årets Produktionsbolag. Årets Byrå är en årlig branschstudie som mäter kundnöjdheten bland landets kommunikationsköpare och vad de anser är avgörande i valet av […]
Läs merVi är så glada och stolta över att ha blivit nominerade till ”Årets Byrå”! Det känns extra kul att det är våra kunders betyg som lett till vi är ett av fem nominerade företag i kategorin ”Årets produktionsbolag”. Tack för ert förtroende! Årets Byrå grundades år 2000 och drivs av Regi. Utvärderingen av byråerna görs […]
Läs merGår det ens att definiera – eller är det som att fråga ’hur långt är ett snöre’? – En reklamfilm måste göra intryck, man måste känna något – det kan vara glädje, rädsla eller medkänsla. Man måste komma ihåg reklamen, men den måste också vara kopplad till varumärket. En reklam kan vara kul, men om […]
Läs merVår film ”5 minuter i hemlöshet” fortsätter att beröra. Filmen, som vi gjorde tillsammans med vännerna på Dear Friends, var en viktig del i Göteborg Stadsmissions julkampanj förra året. Nu är den nominerad till 100-wattaren, en reklamtävling som belönar kommunikation som fungerar. Det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kampanjen ökade […]
Läs merVisste du att varje sekund delas närmare 1 miljon filmklipp på nätet? Eller att år 2020 kommer 80 procent av all internettrafik bestå av rörlig media? (Källa: Cisco) Facebook har på allvar tagit upp kampen med YouTube som den ledande kanalen för film. Globalt är däremot Snapchat den snabbast växande uppstickaren, framförallt driven av tonåringarna. […]
Läs merOddway Film Production växer och anställer nu Hugo Bergström på motion graphics. Hugo Bergström är vår nya wiz kid på motion graphics. Han kommer senast från BannerBoy i Stockholm och innan dess jobbade han under många år på Kokokaka Creative Studio. Hugo är mångsysslare och har utbildning inom flera områden, bl.a. inom konst och dataspelsutveckling. […]
Läs mer