I nästa Volvo Ocean Race, som avgörs oktober 2014-juni 2015, deltar SCA med en båt och en helt kvinnlig besättning.
TENA, ett av SCAs ledande globala varumärken, vill använda plattformen Volvo Ocean Race marknadsmässigt för att stärka varumärket såväl internt som externt. Målsättningen var att visa fram SCAs satsning och påvisa hur viktigt det är med lagarbete och kommunikation, både på tävlingsbåten och hos deras viktigaste målgrupp – beslutsfattare på vårdhem jorden runt.
Filmen skall på ett emotionellt sätt visa på likheter och paralleller mellan de två världarna. Vi har följt teamet ombord på båten, samt ledningen och personalen på en rad vårdhem, för att spegla nyckelbudskapet ”performance enabled by teamwork and partnership”. Inspelningarna har gjorts i Sverige, Frankrike, Italien, USA, Kina och på Lanzarote.
Filmen har visats internt för att stärka känslan för varumärket och kommer att användas under hela Volvo Ocean Race, i möten med beslutsfattare och andra målgrupper.