I början av 80-talet slog TV-kanalen MTV igenom med buller och bång. Först ut var ”Video killed the radio star” och sedan dess har musikvideon varit en självklar den av det rörliga mediet.
Men vilken påverkan har musikvideos på hur ditt företag kommunicerar?
Svaret är: En hel del…
– Musikvideon ändrade synen på reklam och hur vi kommunicerar. Idag definierar popkulturen all kommunikation, oavsett budskap eller mottagare, säger Sami Joensuu, regissör på Oddway och som har jobbat med musikvideos under många år.
Han menar att det som gör musikvideon till en så stor inspirationskälla för kreatörer är att den har en annan konstnärlig frihet än övrig kommersiell film. Den har inte samma krav på att ge effekt och det går därför att ta ut svängarna betydligt mer. Samtidigt måste den vara mer varumärkeskopplad (till artisten eller bandet) än t ex en kortfilm.
Läs mer om musikvideons påverkan och se ett par spännande exempel i vårt senaste nyhetsbrev:
http://gantrack2.com/t/v/0_ODUyMzA5NDgwNDcy/
(kopiera och klistra in webb läsaren)
Nyfiken på fler nyheter? Scrolla ner och signa upp dig på vårt nyhetsbrev!